Rallylydnad

Då är Bex "tävlingsdebut" avklarad. Det gick ju inte strålande men det var en bra träning för oss. Första rundan gick urkasst, andra mycket bättre men där blev jag ej godkänd eftersom jag medvetet petade på honom.

Lite bilder:


Stopp - sitt



Utgång ur slalom och vidare till nästa



höger runt 270 grader



Stop - sitt- 1 steg framåt - 2 steg framåt - 3 steg framåt


Min vovve pussas på kommando. Bara en vanlig puss, inget äckligt slickande!



 


Bra för en allergiker och stoppa hela hunden i näsan!



Lek med Jea!


Kommentarer
Postat av: Lua Dandara

Hej Sanna,

finna bilder! Jag läste just om Bex problem med andra människor...och jag måste säga att Bella är lite så också! Speciellt om män! Hon är väldigt rädd...Även kompisar som hälsar på, ibland tar det väldigt lång tid innan de får klappa henne. Samma sak med vår granne, hon undviker honom så mycket hon bara kan! Det är väl konstig att båda beter sig så? Nu undrar jag om något hände med dem när de bodde med Jänta...

Och hon blir också galen när hon träffar andra hundar...alltid!

Vi ska börja kantarellsök nästa vecka, hoppas att Bella ska trivas!



Ha det så bra!

2010-05-31 @ 10:53:05
URL: http://www.mundodalua88.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hej!

Jag märker ingen skillnad på män eller kvinnor, långa eller korta, tjocka eller smala. Hade man hittat något samband hade det varit lättare! När folk kommer hit och hälsar på är det inga problem alls. Det går alltid jättebra och han är väldigt "på".

Jag tror inte det hände något när dom bodde med Jänta men det hade varit roligt att höra hur de 3 andra i kullen är.

Kul med kantarellsök! Det skulle jag också vilja prova med Bex. Tränar ni något annat?

2010-06-06 @ 10:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0