Bex the man!!

Nu har Bex blivit man! Imorse stod han på 3 ben och kissade! Om det är för att han fastnade i en snödriva eller om det var meningen förtäljer inte historien... ;)

Igår var vi i Dalby och tränade, först gick det urkasst och sedan mycket bra (som vanligt). Bex har väldigt svårt att koncentrera sig i början och vill helst bara leka med andra hundar så det tar ett tag innan han inser att han måste ha fokus på mig.
Som vanligt började jag med att träna kamplek och att han ska leka med MIG och hålla fokus på mig så att han inser att även jag är rolig, inte bara de andra hundarna. Därefter tränade vi mycket footwork och det går strålande när jag går från andra hundar men inte mot. Detta får vi verkligen träna på men det är ju väldigt lätt att träna, bara att lägga in i våra dagliga promenader.
Vi tränade även möte med en annan hund för första gången och det gick faktiskt förvånansvärt bra, han hade fokus på mig hela tiden föruton just den sekunden när den andra hunden passerade. Med tanke på att det är hans favoritlekkamrat som passerade 1 meter ifrån var det ju bra.
Kvarstannande kan han helt perfekt när jag väl har fått fokus. Igår satte jag honom, gick cirka 30 meter bort och klappade en annan hund mitt framför ögonen på honom för att sedan gå tillbaka till en kvarsittande Bex. Det är verkligen något han är extremt duktig på när han väl koncentrerar sig, jag kan säkert gå minst 100 meter ifrån.


Nu ska vi åka till vår häst och om vi hinner innan det blir mörkt ska vi gå en runda i skogen och busa i snön!


En mörk bild på en överlycklig Bex. Han är skitglad för att hans snöhög har växt igen!


Så här såg det ut på väg till Dibban igår, smalt så att det var precis att bilen gick igenom snövallarna som gick högre än rutorna på bilen

Kommentarer
Postat av: Åsa

Man? Tror det när jag ser det.... Men så mysigt det är ute hos DBD, en riktig, riktig vinter!

2010-02-01 @ 08:05:55
Postat av: Sanna

Ska försöka få det på foto nästa gång, det har faktiskt hänt 2 gånger nu!

2010-02-01 @ 21:12:25
Postat av: boo

Duktig han var på att kvarstanna! Nu när han kissar på tre ben kan du träna honom att kissa på två : http://www.youtube.com/watch?v=deMbhifIWdQ

2010-02-03 @ 10:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0