Gårdagens träning

Nu är det längesen jag uppdaterade igen.. Men det händer inte så mycket spännande i Bex liv för tillfället mer än att han växer och busar.
Igår var vi och tränade i Dalby igen och det var som vanligt väldigt givande. En sak som jag uppskattar väldigt mycket är att Jea skriver en individuell utvärdering efter varje träning på hans hemsida. När jag i morse läste utvärderingen från igår kunde jag inte låta bli att skratta, igår var det dock inga problem att hålla mig för skratt.
´

Urklipp från Jeas utvärdering:


"Ibland tror jag att Sanna misströstar lite, men jag kan lova att Bex har precis allt som behövs för att göra riktigt fina resultat i lydnad, agility och rally. Jag utgår ifrån att du tänker tävla honom.
Han har
-god inlärningsförmåga (som alla finnar)
-fin följsamhet (som alla vallare)
-mycket social
-mycket lekfull
-mycket arbetsvillig

Men, Bex är ännu inte gammal nog för att ta livet på riktigt allvar. Han busar så att man kan bli galen, ni som i går såg när han snodde en kon och for högst upp på grushögen o hånflinade åt mej vet vad jag menar.
Bex busar oxå med andra hundar, och han gör det lika provocerande med dessa. Detta slutar med att att andra hundar vill ge igen, och när det då handlar om bjässar som Jambo o Rex är det klart det kan se farligt ut, men det är det inte.
Det är i stället så att om han får lite mothugg av andra hundar så slipper kanske jag kasta kedja, det har nämligen precis samam funktion."


Det är väldigt sant att jag misströstar, mer än lite och oftare än ibland!
Men när jag ser sånna saker som när Jea sa till oss att träna footwork och han går från att ha bara nosat i marken till att gå perfekt footwork med rätt inlärningssätt på bara 5 minuter tänds det ett litet hopp inom mig. Eller när han gör perfekt kvarstannande på rad med andra hundar, då blir man glad!
Något som mer gör mig glad är att se honom ta däcket, tunneln och A-hindret i en följd i 190, min fina underbara blivande agilityhund!!

Är det någon som vill följa med och fota nästa träning (troligtvis lördag kl 10) så är du väldigt välkommen!


Kommentarer
Postat av: Åsa

That´s life! Ibland misströstar man och ibland är allt på topp... Kram till er båda

2010-01-25 @ 08:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0