Utställning både lördag och söndag!

På lördagen var det utställning i Mjöhult! Som jag har tränat för att utställningar ska funka..

Vi var på plats i god tid och först där fick Bex bekanta sig med sin handler för dagen. Han var mycket uppstirrad i början trots 25-30 minuter cykling 6.30 på morgonen. Efter ett tag coolade han ner och inne i ringen skötte han sig mycket bra med Jessica. Jag blev dock lite orolig när jag såg domaren som såg mycket ut som en välbekant människa (55+ ljust skägg och hatt) och jag tänkte NEEEJ!! Vår tränare Jea är ju den enda människan han inte accepterar trots mycket träning och nu var det en kopia av Jea som skulle känna på honom.. Men han fick känna på honom, dock motvilligt, och han fick en etta denna gången!! Mitt enda mål för dagen, att inte få en tvåa som sist! Det enda han skrev om det var "lite blyg" och det är stoooor skillnad från sist då vi fick en tvåa och att han skulle vara mer tillgänglig, behöver träning och självförtroende! Jag blev riktigt glad över hur bra han skötte sig!



Lugnt och fint i ringen!


"Maskulin juniorhane, välformat huvud, bra bett, fin hals, långa bendelar, normala vinklar, ännu ej helt utbygd i bröstet, något lång i länden, bra päls, parallella om än något trånga rörelser. Lite blyg" -Boo Lundström




Och så blev det söndag...

Dags för att ta sig till Sofiero. För första gången åkte jag ensam till en utställning och det funkade bra! Jag var ju trygg med att veta att Bex "söndagshandler" satt i bilen på väg mot Sofiero hon med. Idag var det Annas tur att visa honom. Det är Anna som äger Bex beagle kompis Lilly. När hon kom fick hon kopplet, några kötbullar och sprang glatt in i ringen. Han ställde upp fint och FAN vad snyggt, lugnt och fint han sprang runt! 100% uppmärksamhet på Anna hela tiden. När domaren tittade på tänderna och kände över honom skötte han sig utmärkt och en tårögd Sanna sstod utanför ringen och tittade nöjt på. Domaren log hela tiden mot Bex och såg verkligen ut att gilla honom men NEJ! En tvåa p.g.a. stora öron, snipig nos och bundna bakbensrörelser.
Jag och Anna fattade ingenting!! Domaren tyckte dock inte det var något att oroa sig för för det kommer bli bättre med tiden och lite träning.
Men jag får väl vara nöjd med att han uppförde sig så extremt bra. Det verkligen strålade om Bex och Anna inne i ringen!


Domaren spanar in min lilla Dumbo..


"Maskulin hane, kunde vara mer utfylld i huvudet. Väl ansatta väldigt stora öron. Bra hals och överlinje. Väl ansatt svans, välkroppad. Bra front. Kunde röra sig mer fritt och effektivt, speciellt är bakbensrörelserna bundna. Fin päls och färg" -Marianne Baden, Danmark

Sammantaget är jag MYCKET nöjd med min fina fina hund efter den här helgen. Såna framsteg han har gjort den senaste månaden! Han är ju trots allt inte färdigväxt än så vi får se hur han blir när han är färdig!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Och han är lika gullig som alltid! Grattis till er båda (eller er alla)!! /"mormor"

2010-09-13 @ 18:18:03
Postat av: Mari

Vad kul att det gick bra =)

Även att resultatet inte va det bästa på söndagen.

Säg till om du ska på någon utställning som du vill ha hjälp på.

Massa Kramar Mari (Curt)

([email protected])

2010-09-14 @ 17:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0