Apport påbörjan

Igår var vi i Veberöd och tränade. Planen jag hade var att börja med apport och få honom intresserad av apportbocken. Jag lånade Jeas och gick ut på parkeringen för att träna ostört. Det tog ungefär 1 sekund att få honom intresserad av den och cirka 10 sekunder att få honom så intresserad att han inte ville låta den va. Han lär sig ALLT direkt om han bara koncentrerar sig lite. Nu är då nästa steg att få honom att hålla den i munnen och sen släppa på mitt kommando utan att tugga. Där är dock det stora problemet att han älskar att tugga på allt som är i trä..
Om cirka en vecka lägger jag upp en bild där han sitter så fint och stilla med bocken i munnen, eller inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0