Utställning nr 3

Utställning nr 3 skedde i Hässleholm 22 maj.

Kan lika bra börja med att säga att det var total katastrof! Jag har aldrig skämt så mycket för min hund. Jag vet dock att jag måste träna ännu mer på det så jag lägger all skuld på mig själv. Han blir helt galen när han ser andra hundar och det finns inget jag kan göra för att få kontakt! Han blir absolut inte arg trots att han låter så, han blir så sjukt lycklig så att han inte vet var han ska ta vägen. Trots att han ofta träffar andra hundar i olika situationer blir han aldrig bättre. Det fungerar riktigt bra på träningar men situationer som utställningar fungerar INTE!
Plus att han är rädd för människor FORTFARANDE! Jag undrar verkligen om det har hänt något när jag inte har varit med. Vissa människor går jättebra och dom kan göra vad dom vill med honom, andra kan inte ens komma nära utan att han sticker. Han blir verkligen livrädd! jag har verkligen inte hittat något samband mellan människorna heller. Domaren den här gången var tyvärr en sådan "farlig" person.

Att det var världens största vattenpöl/lerhög vi sprang runt i märktes ganska snabbt inte ens. Leran stänkte runt men jag bara försökte tänka på att hålla kvar min hund i ringen...

Jag har bestämt mig nu att folk jag vet att han är rädd för ska inte ens få försöka gå nära honom. Jag ska bara låta kloka, duktiga, förstående människor känna på honom ett tag tills han har blivit säkrare!

Det hela resulterade i att Bex fick en tvåa p.g.a. hans beteende. Domaren (som f.ö. var MYCKET trevlig, förstående och hjälpsam) sa att han tyvärr får tvåa p.g.a. beteendet och att hon inte kan bedömma honom i det skicket men annars är han en solklar etta och till och med mycket mer än så! Så hon tyckte att jag skulle hem och träna ännu mer än jag redan gör och sen komma tillbaka på nästa utställning! Hon tyckte tydligen verkligen om hans utseende (så klart!).

Kritiken då...

"vackert huvud o uttryck m fint.................. bra bett fina öron utmärkt päls bra stomme. Normal vinklad härligt lår behöver bära sin svans bättre. Rör sig bra för åldern. Kunde vara mer tillgänglig. Behöver mer träning och självförtroende."


Liten ångerfull lapphund...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Sockersöt men säkert inte ett dugg ångerfull....

2010-05-30 @ 09:24:57
Postat av: Sanna

Joodå! Han blev ledsen för att hans mamma blev besviken på honom!

2010-05-30 @ 09:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0