Vandring

Igår var vi och vandrade i skrylle med många andra från Team Jea. Vi var cirka 13 hundar och 20 människor som gick ungefär 7 km. Bex tyckte verkligen att livet var underbart när han fick springa lös och busa med alla hundarna samtidigt. Han var faktiskt superduktig, sprang och lekte i full fart sen letade han upp mig mitt bland alla människor för att snabbt få lite godis i farten och sen rusa iväg igen. Hela tiden. Om han inte kom på ett tag kallade jag hans namn och då tvärstannade han mitt i leven för att sen rusa fram till mig. Varje gång gjorde han det klockrent utan tjat.
Det är så roligt när en 6 månadersvalp stannar upp mitt i leken för att kolla så att mamma är med för att sen busa vidare. 
Jea visade också hur jag ska göra med ett enkelt ryck om han skäller och det visade sig vara ett mycket bra tips eftersom han fattade direkt!
Filmklipp från vandringen finns på www.jea.se. Där finns också många bilder på Bexon!


Bex tittar ut över Rögle dammar.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Syns lång väg att han beundrar utsikten... :) puss "min" vovve

2009-12-29 @ 13:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0